T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
| Oturum Çerezleri (Session Cookies) | Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. | 
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
 Bilgi edinme hakkı, ifade özgürlüğü kapsamında yasal ve anayasal düzenlemelere konu uzun bir tarihselliğe sahiptir. Bilgi edinme hakkı ile ilgili ilk yasal düzenleme, bireylere resmi belgelere erişim hakkını tanıyan 1776 tarihli İsveç “Basın Özgürlüğü Yasası”dır. Ancak bazı kaynaklarda idarenin sahip olduğu bilgilere ulaşma idealinin 7. yüzyılda Çin’de ortaya çıktığı ileri sürülmektedir. Bilgi edinme hakkı konusunda ilk anayasal düzenlemeler ise, 12 Haziran 1776 tarihli Virginia İnsan Hakları Bildirisi ile 1789 Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesinin Amerikan ve Fransız Anayasalarına yerleşmesi ile ortaya çıkmıştır. Yine, 1948’de yayımlanan Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evren Bildirgesi de bilgi edinme hakkı konusunda önemli gelişmelerden birini teşkil etmiştir. Bu bildirgenin 19. maddesinde, bilgi edinme hakkı, “herkesin görüş ve anlatım özgürlüğüne hakkı vardır. Bu hak, karışmasız görüş edinme ve herhangi bir yoldan ve hangi ülkede olursa olsun bilgi ve düşünceleri arama, alma ve yayma özgürlüğünü içerir” şeklinde, ifade özgürlüğüne bağlı olarak yer almıştır. Avrupa hukuku açısından bilgi edinme hakkı, 1950 yılında kabul edilen Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 10. maddesindeki “herkes görüşlerini açıklama ve anlatım özgürlüğüne sahiptir. Bu hak, kanaat özgürlüğü ile kamu otoritelerinin müdahalesi ve ülke sınırları söz konusu olmaksızın haber veya fikir almak ve vermek özgürlüğünü de içerir” hükmüne dayandırılmaktadır.
 Bilgi edinme hakkı, ifade özgürlüğü kapsamında yasal ve anayasal düzenlemelere konu uzun bir tarihselliğe sahiptir. Bilgi edinme hakkı ile ilgili ilk yasal düzenleme, bireylere resmi belgelere erişim hakkını tanıyan 1776 tarihli İsveç “Basın Özgürlüğü Yasası”dır. Ancak bazı kaynaklarda idarenin sahip olduğu bilgilere ulaşma idealinin 7. yüzyılda Çin’de ortaya çıktığı ileri sürülmektedir. Bilgi edinme hakkı konusunda ilk anayasal düzenlemeler ise, 12 Haziran 1776 tarihli Virginia İnsan Hakları Bildirisi ile 1789 Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesinin Amerikan ve Fransız Anayasalarına yerleşmesi ile ortaya çıkmıştır. Yine, 1948’de yayımlanan Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evren Bildirgesi de bilgi edinme hakkı konusunda önemli gelişmelerden birini teşkil etmiştir. Bu bildirgenin 19. maddesinde, bilgi edinme hakkı, “herkesin görüş ve anlatım özgürlüğüne hakkı vardır. Bu hak, karışmasız görüş edinme ve herhangi bir yoldan ve hangi ülkede olursa olsun bilgi ve düşünceleri arama, alma ve yayma özgürlüğünü içerir” şeklinde, ifade özgürlüğüne bağlı olarak yer almıştır. Avrupa hukuku açısından bilgi edinme hakkı, 1950 yılında kabul edilen Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 10. maddesindeki “herkes görüşlerini açıklama ve anlatım özgürlüğüne sahiptir. Bu hak, kanaat özgürlüğü ile kamu otoritelerinin müdahalesi ve ülke sınırları söz konusu olmaksızın haber veya fikir almak ve vermek özgürlüğünü de içerir” hükmüne dayandırılmaktadır.