Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Manisa

Valilikler

T.C. Ahmetli Kaymakamlığı
T.C. Ahmetli Kaymakamlığı
T.C. Ahmetli Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam İlçe Protokol Listesi İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Logosu
  • AHMETLİ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Formu Etik Kurulu İlçe İnsan Hakları Kurulu Bilgi Edinme Hakkı Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
25
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • İlçe Protokol Listesi
    • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Logosu
  • AHMETLİ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Formu
    • Etik Kurulu
    • İlçe İnsan Hakları Kurulu
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Bilgi Edinme Hakkı ve CİMER

Teorik kökeni uzun bir geçmişe dayanan “bilgi edinme hakkı”, üçüncü kuşak insan hakları (idarede açıklık, işlemin gerekçeli olması, bilgi edinme özgürlüğü, işlemin yapılma sürecine katılabilme hakkı, savunma ve dinlenilme hakkı idari başvuru hakları vs) kapsamı içinde yerini almıştır. Özellikle 2. Dünya Savaşı sonrası, demokratik değerlerin gelişimi ve yayılması; haberleşmeyi, bilgiye ulaşmayı, düşünce açıklamayı ve yayma imkânlarını, alışılmış sınırların ve kalıpların ötesine taşımıştır. Yönetimde açıklık ilkesinin benimsenmesiyle birlikte bütün bu gelişmeler, kamu yönetimini, sahip olduğu bilgi ve belgeleri yönetilenlerle paylaşmaya sevk etmiş ve bilginin paylaşımı temel bir hak olarak kabul görmüştür.
 
Bilgi edinme hakkı, ifade özgürlüğü kapsamında yasal ve anayasal düzenlemelere konu uzun bir tarihselliğe sahiptir. Bilgi edinme hakkı ile ilgili ilk yasal düzenleme, bireylere resmi belgelere erişim hakkını tanıyan 1776 tarihli İsveç “Basın Özgürlüğü Yasası”dır. Ancak bazı kaynaklarda idarenin sahip olduğu bilgilere ulaşma idealinin 7. yüzyılda Çin’de ortaya çıktığı ileri sürülmektedir. Bilgi edinme hakkı konusunda ilk anayasal düzenlemeler ise, 12 Haziran 1776 tarihli Virginia İnsan Hakları Bildirisi ile 1789 Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesinin Amerikan ve Fransız Anayasalarına yerleşmesi ile ortaya çıkmıştır. Yine, 1948’de yayımlanan Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evren Bildirgesi de bilgi edinme hakkı konusunda önemli gelişmelerden birini teşkil etmiştir. Bu bildirgenin 19. maddesinde, bilgi edinme hakkı, “herkesin görüş ve anlatım özgürlüğüne hakkı vardır. Bu hak, karışmasız görüş edinme ve herhangi bir yoldan ve hangi ülkede olursa olsun bilgi ve düşünceleri arama, alma ve yayma özgürlüğünü içerir” şeklinde, ifade özgürlüğüne bağlı olarak yer almıştır. Avrupa hukuku açısından bilgi edinme hakkı, 1950 yılında kabul edilen Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 10. maddesindeki “herkes görüşlerini açıklama ve anlatım özgürlüğüne sahiptir. Bu hak, kanaat özgürlüğü ile kamu otoritelerinin müdahalesi ve ülke sınırları söz konusu olmaksızın haber veya fikir almak ve vermek özgürlüğünü de içerir” hükmüne dayandırılmaktadır.
 
2000-2004 yılları arasında, dünya üzerinde bilgi edinme hakkı ile ilgili yasal düzenlemeleri yürürlüğe koyan ülke sayısı 17’den 50’ye çıkmıştır. Dünya genelinde bilgi edinme hakkını yasal olarak uygulamaya koyan veya yasal düzenleme çalışmalarını sürdüren ülke sayısı, 2006 yılı itibariyle, 70’e ulaşmıştır. Bilgi edinme hakkını; İspanya, 1992 tarihli “Kamu İdarelerinin Hukuki Rejimi ve Genel İdari Usul Hakkındaki Kanun”, Almanya, “İdari Usul Kanunu”, Fransa, 1978 tarihli “İdari Belgeleri Öğrenme Hakkına İlişkin Kanun”, İtalya 1990 tarihli “İdari Usuller ve Belgelere Ulaşma Hakkı Kanunu”, Avusturya, “Genel İdari Usul Kanunu” ve 1987 tarihli “Bilgi Verme Yükümlülüğü Kanunu”, İsviçre, 1968 tarihli “Federal İdari Usul Kanunu”, Belçika 1994 tarihli “İdarede Şeffaflık Sağlama Hakkında Kanun”, ABD, 1966 tarihli “Bilgi Edinme Hürriyeti Kanunu”, Avustralya, 1982 tarihli “Bilgi Edinme Hürriyetine İlişkin Kanun” ile düzenlemiştir.
 
 
Ülkemizde ise, bilgi edinme hakkı, 2003 tarih ve 4982 sayılı “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu” ile düzenlenmiş ve 27/04/2004 tarih ve 25445 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” ile uygulama biçimi düzenlenmiştir. Bilgi edinme hakkının uygulanabilmesi için Cumhurbaşkanlığı bünyesinde Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve CİMER uygulaması kapsamında kaymakamlık, valilik ve bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur. Ancak “Alo 150” hattını cevaplamak üzere sadece valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır. Kaymakamlığımıza ve bakanlıklara “Alo 150” hattı üzerinden ulaşılamaz.
 
“Alo 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin valiliğindeki halkla ilişkiler görevlisi telefonunuza cevap verecektir. Kayıt altına alınan bu müracaatınız ilgili halkla ilişkiler yetkilisi tarafından ilgisine göre başbakanlık, bakanlık, kaymakamlık, il müdürlüğü veya bölge müdürlüğüne sistem üzerinden gönderilecektir. Müracaatınıza, ilgili birim tarafından cevap verilecektir.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Cumhurbaşkanlığı
  • İçişleri Bakanlığı
  • Manisa Valiliği
Barbaros Mahallesi Ata Caddesi No:5 45450 Ahmetli /MANİSA
0236 768 25 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız